Eğiticilerin Eğitimi 6. Dönem Başlıyor

19 Nisan 2024 Cuma

EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ 2023-2024 BAHAR DÖNEMİ (6. DÖNEM) SERTİFİKA PROGRAMI

 

Programın Amacı

Eğiticilerin eğitimi sertifika programının temel amacı, üniversitenin farklı öğretim birimlerinde görev yapan öğretim elemanlarının pedagoji ile ilgili yeterliliklerini geliştirmektir.

Programın Kapsamı

Program kapsamında Eğitim Bilimleri alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı dersler yeralmaktadır. Programda teorik eğitimler uzaktan eğitim yoluyla 46 saat, uygulama ise yüz yüze eğitim ile 12 saat ve alan uygulaması ile 4 saat olmak üzere program toplam 60 saat olarak uygulanacaktır. Katılımcılar uzaktan ve yüz yüze eğitim aşamaları tamamlandıktan sonra “Alan Eğitimi” uygulamasını yapacaklardır.

Sertifika programına kayıt yaptırmak için tıklayınız

Programda yer alan dersler ve saatleri aşağıda belirtilmiştir:

Uzaktan Eğitim:

  • Eğitimin Psikolojisi 8 saat

  • Sınıf Yönetimi 8 saat

  • Öğretim İlke ve Yöntemleri 12 saat

  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 10 saat

  • Eğitimde Teknoloji Kullanımı 8 saat

TOPLAM 46 saat

Yüz Yüze Eğitim

  • Sınıf Yönetimi 4 saat

  • Öğretim İlke ve Yöntemleri 4 saat

  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 4 saat

TOPLAM 12 saat

Alan Uygulaması: 2 saat 

Programın Süresi : Program 60 saatlik bir süreyi kapsamaktadır.


 

6. DÖNEM DERS PROGRAMI

1. Hafta 

2. Hafta 

6 Mayıs 2024

13 Mayıs 2024

17.00 - 18.45

Eğitim Psikolojisi

17.00 - 18.45

Eğitim Psikolojisi

19.00 - 20.45

Öğretim İlke ve Yöntemleri 

19.00 - 20.45

Öğretim İlke ve Yöntemleri 

 

 

7 Mayıs 2024

14 Mayıs 2024

17.00 - 18.45

Eğitim Psikolojisi

17.00 - 18.45

Eğitim Psikolojisi

19.00 - 20.45

Öğretim İlke ve Yöntemleri 

19.00 - 20.45

Öğretim İlke ve Yöntemleri

3. Hafta 

4. Hafta 

20 Mayıs 2024

27 Mayıs 2024

17.00 - 18.45

Öğretim İlke ve Yöntemleri 

17.00 - 18.45

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

19.00 - 20.45

Eğitimde Teknoloji Kullanımı

19.00 - 20.45

Eğitimde Teknoloji Kullanımı

 

 

21 Mayıs 2024

28 Mayıs 2024

17.00 - 18.45

Öğretim İlke ve Yöntemleri

17.00 - 18.45

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

19.00 - 20.45

Eğitimde Teknoloji Kullanımı

19.00 - 20.45

Eğitimde Teknoloji Kullanımı

5. Hafta

6. Hafta

3 Haziran 2024

10 Haziran 2024

17.00 - 18.45

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

17.00 - 18.45

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

19.00 - 20.45

Sınıf Yönetimi

19.00 - 20.45

Sınıf Yönetimi

 

 

4 Haziran 2024

11 Haziran 2024

17.00 - 18.45

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

17.00-18.45

Sınıf Yönetimi

19.00 - 20.45

Sınıf Yönetimi

 


 

7. Hafta

 

25 Haziran 2024

13-31 Mayıs 2024

09.00 – 10.15

Öğretim İlke ve Yöntemleri (Yüzyüze)

Alan Uygulaması *

10.30 - 11.45

Öğretim İlke ve Yöntemleri (Yüzyüze)

 

 

13.30 - 14.45

Sınıf Yönetimi (Yüzyüze)

15.00 - 16.15

Sınıf Yönetimi (Yüzyüze)

26 Haziran 2024

 

09.00 - 10.15

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Yüzyüze)

27 Haziran 2024

Genel Yeterlilik Test Uygulaması

 

30 Haziran 2024

Dosya Teslimi

10.30 - 11.45

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Yüzyüze)

 

Not:

1. Dersler Haftada 2 gün  4’er saat  olarak yapılacaktır.  Programdaki derslerin 44 saati uzaktan eğitim ile online, 12 saati yüz yüze eğitim olarak yapılacaktır. Katılımcılar online dersleri canlı veya ders kayıtlarını izleyerek takip edebilirler.

2.  Bir ders saati süresi 45 dakikadır.

*3. Sertifika programında yer alan “Alan Uygulaması” dersi kapsamında katılımcılar kendi alanlarıyla ilgili 4 saatlik bir ders planı hazırlayarak  uygulayacaklardır. Uygulama sonunda ders planlarını ve Ek materyalleri içeren dosya Uzaktan Eğitim Sistemine yüklenecektir. Alan Uygulaması değerlendirmesi ise Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersi altında açılan ödev etkinliğine katılımcılar tarafından İBUZEM üzerinden yüklenen dosya incelenerek yapılacaktır.  

4. Program sonunda teorik dersler için “Genel Yeterlilik Testi” online olarak uygulanacaktır. Katılımcılar belirtilen tarihte 24 saat içerisinde herhangi bir 30 dakika sınava girebileceklerdir. 
 

EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI DERSLERİ VE İÇERİKLERİ
 

SINIF YÖNETİMİ

Dersin Hedefleri

1. Sınıf yönetimini teorik temellerini kavrayabilme.

2. Sınıf ortamında disiplinin önemini kavrayabilme.

3. Öğrencilerin istenmeyen davranışlarını açıklayabilme.

4. Sınıfta disiplin sorunlarıyla baş etme yollarına kavrayabilme.

5. Öğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla baş edebilme yeterliliklerini kazanabilme.

İçerik:

1. Sınıf Yönetiminin Temelleri

2. Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri

3. Sosyal Bir Sistem Olarak Sınıf

4. Öğrenme Ortamlarının Fiziksel Düzeni

5. Sınıfta Disiplin ve Öğrenci Davranışının Yönetimi

6. Sınıf Kurallarının Oluşturulması

7. Sınıfta Öğrencilerin Motivasyonu

8. Sınıfta İletişim Süreci

9. Sınıfta Öğrenme Zamanının Yönetimi

10. Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi

11. Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi

12. Sınıfta Bir Lider olarak Öğretmen

13. Örnek Olaylar

 

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Dersin Hedefleri

1. Eğitim ve programla ilgili temel kavramları tanıyabilme.

2. Eğitim programlarının temel öğelerini anlayabilme.

3. Program planlama sürecini anlayabilme.

4. Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi.

5. Öğretim durumunun temel öğelerini ve ilkelerini anlayabilme.

6. Öğretim yöntemlerini seçme ilkelerini kavrayabilme.

7. Öğretimin temel ilkelerine uygun bir öğretim durumu hazırlayabilme.

8. Program ve öğretim ilkelerine uygun bir öğretim yapmanın önemini inanabilme.

İçerik

1. Eğitim Programları

Temel Kavramlar (eğitim, eğitim programı, öğretim programı, ders

programı, program tasarlama, program geliştirme)

» Eğitim programının temel öğeleri (Hedef, Içerik, Eğitim

Durumu, Değerlendirme)

2. Öğretme ve Yöntem

Temel Kavramlar (Öğrenme, Öğrenme)

Öğretimin öğeleri ve temel ilkeleri

Etkili Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri

Öğretim Planı Hazırlama

 

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Dersin Hedefleri

1. Temel kavramlar bilgisi.

2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel ögeleri ve ilkeleri

anlayabilme.

3. Farklı ölçme tekniklerini seçme ilkelerini kavrayabilme.

4. Öğretim süreçlerine uygun ölçme araçları geliştirebilme.

5. Öğretim süreçlerine uygun ölçme araçları geliştirerek

uygulayabilmenin önemini fark edebilme.
 

İçerik

1. Temel Kavramlar: Ölçme, Değerlendirme, Geçerlik, Güvenirlik, Kullanışlılık...

2. Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri.

3. Ölçme teknikleri ve uygulama ilkeleri

 

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

Dersin Hedefleri:

1. Üniversite öğrencilerinin gelişimsel özelliklerini tanıyabilme.

2. Üniversite öğrencilerinin yaşayabileceği olası duygusal, bilişsel, davranışsal

sorunları tanıyabilme.

3. Öğrenme ve öğrenme yollarını bilgisi.

4. Üniversite öğrencileri ile etkili iletişim yöntemleri hakkında bilgi edinebilme.

İçerik

1.Üniversite Öğrencilerinin Gelişimsel Özellikleri

Bağımsızlık-özerklik-sorumluluk-kimlik kazanımı-duygusal ve sosyal ilişkiler-kariyer

planlama

2.Üniversite Öğrencilerinde Gözlenebilecek Duygusal ve Davranışsal Problemler ve Risk

faktörleri (üniversiteye uyum süreci-kaygı-depresyon v.b. psikolojik yardım desteği)

3. Öğrenme ve Öğrenme Yolları

4.Etkili İletişim ve iletişim engelleri

- Etkili iletişim Koşulları ( kabul, saygı, empati, içtenlik)

-Etkili Dinleme ve konuşma tutumları

ALAN UYGULAMASI

Uzaktan ve yüz yüze eğitim aşamalarını tamamlayan kursiyerler kendi alanlarında uygulanan bir program kapsamında, “Alan Uygulaması” dersinden sorumlu bir öğretim elemanı rehberliğinde en az dört saatlik bir ders planlayacak ve planı sınıf içinde uygulayacaktır.

Planlama ve uygulama aşamalarında uygulamadan sorumlu öğretim elemanı rehberlik ve değerlendirme yapacaktır.
 


 


 

 

Hızlı Erişim