30 Nisan 2024 Salı
Eğiticilerin Eğitimi Sertifika Programı
(6. Dönem Ders Programı)
1. Hafta |
2. Hafta |
6 Mayıs 2024 |
13 Mayıs 2024 |
17.00 - 18.45 |
Eğitim Psikolojisi |
17.00 - 18.45 |
Eğitim Psikolojisi |
19.00 - 20.45 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
19.00 - 20.45 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
7 Mayıs 2024 |
14 Mayıs 2024 |
17.00 - 18.45 |
Eğitim Psikolojisi |
17.00 - 18.45 |
Eğitim Psikolojisi |
19.00 - 20.45 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
19.00 - 20.45 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
3. Hafta |
4. Hafta |
20 Mayıs 2024 |
27 Mayıs 2024 |
17.00 - 18.45 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
17.00 - 18.45 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
19.00 - 20.45 |
Eğitimde Teknoloji Kullanımı |
19.00 - 20.45 |
Eğitimde Teknoloji Kullanımı |
21 Mayıs 2024 |
28 Mayıs 2024 |
17.00 - 18.45 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
17.00 - 18.45 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
19.00 - 20.45 |
Eğitimde Teknoloji Kullanımı |
19.00 - 20.45 |
Eğitimde Teknoloji Kullanımı |
5. Hafta |
6. Hafta |
3 Haziran 2024 |
10 Haziran 2024 |
17.00 - 18.45 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
17.00 - 18.45 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
19.00 - 20.45 |
Sınıf Yönetimi |
19.00 - 20.45 |
Sınıf Yönetimi |
4 Haziran 2024 |
11 Haziran 2024 |
17.00 - 18.45 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
17.00-18.45 |
Sınıf Yönetimi |
19.00 - 20.45 |
Sınıf Yönetimi |
|
|
7. Hafta (Yüz yüze Derslerin Yeri: Mavi Salon) |
25 Haziran 2024 |
|
09.00 – 10.15 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Yüz yüze) Alan Uygulaması * |
10.30 - 11.45 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Yüz yüze) Alan Uygulaması * |
|
|
13.30 - 14.45 |
Sınıf Yönetimi (Yüzyüze) |
15.00 - 16.15 |
Sınıf Yönetimi (Yüzyüze) |
26 Haziran 2024 |
|
09.00 - 10.15 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Yüzyüze) |
10.30 - 11.45 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Yüzyüze) |
27 Haziran 2024 |
|
Genel Yeterlilik Test Uygulaması |
Online |
30 Haziran 2024 |
|
Dosya Teslimi |
Ödev (MS Teams) |
Ders Programı Hakkında Açıklama:
- Dersler Haftada 2 gün 4’er saat olarak yapılacaktır. Programdaki derslerin 44 saati uzaktan eğitim ile online, 12 saati yüz yüze eğitim olarak yapılacaktır. Katılımcılar online dersleri canlı veya ders kayıtlarını izleyerek takip edebilirler.
- Bir ders saati süresi 45 dakikadır.
*3. Sertifika programında yer alan “Alan Uygulaması” dersi kapsamında katılımcılar kendi alanlarıyla ilgili 4 saatlik bir ders planı hazırlayarak uygulayacaklardır. Uygulama sonunda ders planlarını ve Ek materyalleri içeren dosya Uzaktan Eğitim Sistemine yüklenecektir. Alan Uygulaması değerlendirmesi ise Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersi altında açılan ödev etkinliğine katılımcılar tarafından MS Teams üzerinden yüklenen dosya incelenerek yapılacaktır.
4. Program sonunda teorik dersler için “Genel Yeterlilik Testi” online olarak uygulanacaktır.
Katılımcılar belirtilen tarihte 24 saat içerisinde herhangi bir 30 dakika sınava girebileceklerdir.
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI DERSLERİ VE İÇERİKLERİ
SINIF YÖNETİMİ
Dersin Hedefleri
- Sınıf yönetimini teorik temellerini kavrayabilme.
- Sınıf ortamında disiplinin önemini kavrayabilme.
- Öğrencilerin istenmeyen davranışlarını açıklayabilme.
- Sınıfta disiplin sorunlarıyla baş etme yollarına kavrayabilme.
- Öğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla baş edebilme yeterliliklerini kazanabilme.
İçerik:
- Sınıf Yönetiminin Temelleri
- Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri
- Sosyal Bir Sistem Olarak Sınıf
- Öğrenme Ortamlarının Fiziksel Düzeni
- Sınıfta Disiplin ve Öğrenci Davranışının Yönetimi
- Sınıf Kurallarının Oluşturulması
- Sınıfta Öğrencilerin Motivasyonu
- Sınıfta İletişim Süreci
- Sınıfta Öğrenme Zamanının Yönetimi
- Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi
- Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
- Sınıfta Bir Lider olarak Öğretmen
- Örnek Olaylar
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Dersin Hedefleri
- Eğitim teknolojisinin teorik temellerini kavrayabilme.
- Bilim ve Teknoloji ilişkisini kurabilme.
- Eğitim Teknolojisi bağlamında 21.yy becerilerini açıklayabilme.
- Öğretim ortamlarında kullanılabilecek eğitim teknolojisi uygulamalarını tanıyabilme.
- Eğitim Teknolojisi uygulamalarını öğretim sürecinde etkili olarak kullanabilme.
İçerik
- Eğitim teknolojisinin teorik temelleri
- Açık ve uzaktan öğretim süreci
- Eğitim Teknolojisi bağlamında 21.yy becerileri
- Eğitim Teknolojisi uygulamaları
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Dersin Hedefleri
- Eğitim ve programla ilgili temel kavramları tanıyabilme.
- Eğitim programlarının temel öğelerini anlayabilme.
- Program planlama sürecini anlayabilme.
- Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
- Öğretim durumunun temel öğelerini ve ilkelerini anlayabilme.
- Öğretim yöntemlerini seçme ilkelerini kavrayabilme.
- Öğretimin temel ilkelerine uygun bir öğretim durumu hazırlayabilme.
- Program ve öğretim ilkelerine uygun bir öğretim yapmanın önemini inanabilme.
İçerik
- Eğitim Programları
- Temel Kavramlar (eğitim, eğitim programı, öğretim programı, ders programı, program tasarlama, program geliştirme)
- Eğitim programının temel öğeleri (Hedef, Içerik, Eğitim
- Durumu, Değerlendirme)
- Öğretme ve Yöntem
- Temel Kavramlar (Öğrenme, Öğrenme)
- Öğretimin öğeleri ve temel ilkeleri
- Etkili Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri
- Öğretim Planı Hazırlama
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dersin Hedefleri
- Temel kavramlar bilgisi.
- Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel ögeleri ve ilkeleri anlayabilme.
- Farklı ölçme tekniklerini seçme ilkelerini kavrayabilme.
- Öğretim süreçlerine uygun ölçme araçları geliştirebilme.
- Öğretim süreçlerine uygun ölçme araçları geliştirerek uygulayabilmenin önemini fark edebilme.
İçerik
- Temel Kavramlar: Ölçme, Değerlendirme, Geçerlik, Güvenirlik, Kullanışlılık...
- Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri.
- Ölçme teknikleri ve uygulama ilkeleri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Dersin Hedefleri:
- Üniversite öğrencilerinin gelişimsel özelliklerini tanıyabilme.
- Üniversite öğrencilerinin yaşayabileceği olası duygusal, bilişsel, davranışsal sorunları tanıyabilme.
- Öğrenme ve öğrenme yollarını bilgisi.
- Üniversite öğrencileri ile etkili iletişim yöntemleri hakkında bilgi edinebilme.
İçerik
1.Üniversite Öğrencilerinin Gelişimsel Özellikleri Bağımsızlık-özerklik-sorumluluk-kimlik kazanımı-duygusal ve sosyal ilişkiler-kariyer planlama
2.Üniversite Öğrencilerinde Gözlenebilecek Duygusal ve Davranışsal Problemler ve Risk faktörleri (üniversiteye uyum süreci-kaygı-depresyon v.b. psikolojik yardım desteği)
3. Öğrenme ve Öğrenme Yolları
4.Etkili İletişim ve iletişim engelleri
- Etkili iletişim Koşulları (kabul, saygı, empati, içtenlik)
- Etkili Dinleme ve konuşma tutumları
ALAN UYGULAMASI
Uzaktan ve yüz yüze eğitim aşamalarını tamamlayan kursiyerler kendi alanlarında uygulanan bir program kapsamında, “Alan Uygulaması” dersinden sorumlu bir öğretim elemanı rehberliğinde en az dört saatlik bir ders planlayacak ve planı sınıf içinde uygulayacaktır.
Planlama ve uygulama aşamalarında uygulamadan sorumlu öğretim elemanı rehberlik ve değerlendirme yapacaktır.