EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI DERSLERİ VE İÇERİKLERİ
SINIF YÖNETİMİ
Dersin Hedefleri
1. Sınıf yönetimini teorik temellerini kavrayabilme.
2. Sınıf ortamında disiplinin önemini kavrayabilme.
3. Öğrencilerin istenmeyen davranışlarını açıklayabilme.
4. Sınıfta disiplin sorunlarıyla baş etme yollarına kavrayabilme.
5. Öğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla baş edebilme yeterliliklerini kazanabilme.
İçerik:
1. Sınıf Yönetiminin Temelleri
2. Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri
3. Sosyal Bir Sistem Olarak Sınıf
4. Öğrenme Ortamlarının Fiziksel Düzeni
5. Sınıfta Disiplin ve Öğrenci Davranışının Yönetimi
6. Sınıf Kurallarının Oluşturulması
7. Sınıfta Öğrencilerin Motivasyonu
8. Sınıfta İletişim Süreci
9. Sınıfta Öğrenme Zamanının Yönetimi
10. Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi
11. Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
12. Sınıfta Bir Lider olarak Öğretmen
13. Örnek Olaylar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Dersin Hedefleri
1. Eğitim ve programla ilgili temel kavramları tanıyabilme.
2. Eğitim programlarının temel öğelerini anlayabilme.
3. Program planlama sürecini anlayabilme.
4. Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
5. Öğretim durumunun temel öğelerini ve ilkelerini anlayabilme.
6. Öğretim yöntemlerini seçme ilkelerini kavrayabilme.
7. Öğretimin temel ilkelerine uygun bir öğretim durumu hazırlayabilme.
8. Program ve öğretim ilkelerine uygun bir öğretim yapmanın önemini inanabilme.
İçerik
1. Eğitim Programları
• Temel Kavramlar (eğitim, eğitim programı, öğretim programı, ders
programı, program tasarlama, program geliştirme)
» Eğitim programının temel öğeleri (Hedef, Içerik, Eğitim
Durumu, Değerlendirme)
2. Öğretme ve Yöntem
• Temel Kavramlar (Öğrenme, Öğrenme)
• Öğretimin öğeleri ve temel ilkeleri
• Etkili Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri
• Öğretim Planı Hazırlama
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dersin Hedefleri
1. Temel kavramlar bilgisi.
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel ögeleri ve ilkeleri
anlayabilme.
3. Farklı ölçme tekniklerini seçme ilkelerini kavrayabilme.
4. Öğretim süreçlerine uygun ölçme araçları geliştirebilme.
5. Öğretim süreçlerine uygun ölçme araçları geliştirerek
uygulayabilmenin önemini fark edebilme.
İçerik
1. Temel Kavramlar: Ölçme, Değerlendirme, Geçerlik, Güvenirlik, Kullanışlılık...
2. Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri.
3. Ölçme teknikleri ve uygulama ilkeleri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Dersin Hedefleri:
1. Üniversite öğrencilerinin gelişimsel özelliklerini tanıyabilme.
2. Üniversite öğrencilerinin yaşayabileceği olası duygusal, bilişsel, davranışsal
sorunları tanıyabilme.
3. Öğrenme ve öğrenme yollarını bilgisi.
4. Üniversite öğrencileri ile etkili iletişim yöntemleri hakkında bilgi edinebilme.
İçerik
1.Üniversite Öğrencilerinin Gelişimsel Özellikleri
Bağımsızlık-özerklik-sorumluluk-kimlik kazanımı-duygusal ve sosyal ilişkiler-kariyer
planlama
2.Üniversite Öğrencilerinde Gözlenebilecek Duygusal ve Davranışsal Problemler ve Risk
faktörleri (üniversiteye uyum süreci-kaygı-depresyon v.b. psikolojik yardım desteği)
3. Öğrenme ve Öğrenme Yolları
4.Etkili İletişim ve iletişim engelleri
- Etkili iletişim Koşulları ( kabul, saygı, empati, içtenlik)
-Etkili Dinleme ve konuşma tutumları
ALAN UYGULAMASI
Uzaktan ve yüz yüze eğitim aşamalarını tamamlayan kursiyerler kendi alanlarında uygulanan bir program kapsamında, “Alan Uygulaması” dersinden sorumlu bir öğretim elemanı rehberliğinde en az dört saatlik bir ders planlayacak ve planı sınıf içinde uygulayacaktır.
Planlama ve uygulama aşamalarında uygulamadan sorumlu öğretim elemanı rehberlik ve değerlendirme yapacaktır.